Tajemnice ATARI

Złam joystick!

SPEED ACE

    Nie musisz wychodzić z domu, aby przeżyć najbardziej fascynujący na świecie wyścig motocyklowy. Ścigasz się z dziewiętnastoma najlepszymi zawodowcami, jadącymi na najwspanialszych maszynach. Za pomocą joysticka sterujesz całym motocyklem. Możesz również ścigać się z żywym zawodnikiem, siedzącym obok Ciebie. Ekran będzie wtedy podzielony na dwie części, na których każdy z Was będzie widział swój fragment toru. Na stronie tytułowej możesz wybrać liczbę okrążeń (od 1 do 9) oraz tor (jest ich 9), na którym odbędzie się wyścig. Przygotuj motocykl, poczekaj na sygnał startowy i... gaz do dechy.

ZYBEX

    Zybex to Twoja własna (lub z partnerem) bitwa, prowadząca poprzez planety systemu Czekan do celu Twojej podróży - Zybexa. Ogromna różnorodność dziwnych, niezwykłych i cudownych broni pozwoli Ci wypełnić zadanie. Umożliwiają one znalezienie setek wariantów usunięcia Twoich wrogów. Buntownikiem, w którego się wcielasz, jest Rinser (i Cassalana, jeżeli gracie we dwóch). Podjąłeś się tej ryzykownej misji, aby uwolnić się od koszmaru, jakim jest Death Row. Musisz przedrzeć się przez wiele dziwnych i ciekawych światów i zdobyć tokeny. Pozwalają one na dostanie się do następnych planet. Gdy dotrzesz do końcowych poziomów i podołasz ostatecznemu wyzwaniu, zdobędziesz kryształ Zybexa. Potężna moc tego kryształu pozwoli Ci na usunięcie śmiercionośnych obręczy z Twojej szyi.

    Ta gra jest zbyt dobra aby nazwać ją bardzo dobrą. Koncentracja, refleks i opanowanie to cechy, które pozwolą Cl ją ukończyć. Świetna grafika, znakomita muzyka i efekty dźwiękowe oraz wciągająca akcja powodują, że chcesz spróbować jeszcze raz.

CAVERNIA

    Wcielając się w postać Teddy'ego Arklethorpe, przywódcę wielu niebezpiecznych ekspedycji do wnętrza Ziemi, podejmij magiczną podróż poprzez kompleks podziemnych tuneli i jaskiń. Ekspedycja nic osiągnie sukcesu zanim Terry nie dotrze do końca szesnastego poziomu, zbierając wszystkie skarby po drodze. Przeprowadź go cało do celu unikając mutantów, spadających stalaktytów, zawadzających stalagmitów oraz pól elektrycznych.

BLINKY'S SCARY SCHOOL

Dziedzic na zamku DrumtrochIe, Hamish McTavish, bardzo lubił opowiadać historię swego przodka. Pogromca duchów Czerwony Baron McTavish, dokładnie wiek temu oczyścił zamek ze wszystkich duchów. Po stu latach Główny Upiór zarządził, że taki stan nie może dłużej trwać. Zadanie ponownego zawładnięcia zamkiem powierzono absolwentowi Szkoły Duchów Blinki'emu. Musi mu się udać, gdyż niepowodzenie skończy się powrotem do szkoły na następne sto lat.

    Zadaniem gracza jest pomóc mu w tym trudnym zadaniu. Pamiętaj że Blinky ma tylko jedną noc.

STACK UP

    Jest to świetna gra logiczno-zręcznościowa, ćwicząca refleks i szybkie myślenie. Niewątpliwie spodoba się miłośnikom Tetrisa i Trixa. Spadające do studni elementy (po trzy obok siebie: ich układ można zmieniać strzałem) należy tak nakierować, aby jednakowe znalazły się w jednej linii lub w odpowiednim szyku (co najmniej trzy), wtedy następuje ich skasowanie. Po zdobyciu odpowiedniej dla każdego poziomu liczby punktów przechodzi się na następny poziom. Można by pomyśleć, że zaczynasz od nowa, lecz teraz na dnie znajdują się utrudniające grę elementy.

MIRAX FORCE

    Mirax Force to elitarna eskadra szybko reagujących myśliwców pilotowanych przez nieustraszonych wojowników.

    Twoją planetę zaatakował Nieprzyjaciel. Ludzkość podjęła desperacką próbę obrony. Główne siły Sprzymierzonych uderzyły na przeciwnika, natomiast Twoim zadaniem Jest niezauważalne przedostanie się w kierunku wrogich statków-baz i zniszczenie ich. Niestety, Nieprzyjaciel zostawił na nich eskadry obronne, które utrudnią Ci wykonanie misji. Jest jeszcze jedna przeszkoda: aby Twoje pociski docierały do generatora statku-bazy, musisz uszkodzić jego pole ochronne.

    Mirax Force jest świetną grą zręcznościową w pełni wykorzystującą możliwości graficzne i muzyczne małego Atari.

NINJA COMMANDO

    Wcielasz się w mistrza sztuk walki: świetnie wyszkolonego przedstawiciela gangu zabójców. Twoim zadaniem jest przedostać się do końca ostatniego, ósmego poziomu, biegnąc i skacząc poprzez platformy, pomosty i inne znajdujące się tam budowle. Po drodze musisz walczyć z wrogami utrudniającymi misję. Na początku masz do dyspozycji tylko własne ręce (a właściwie nogi, gdyż zabijasz przeciwników skacząc na nich), w trakcie gry otrzymujesz dodatkowo granaty, kule ogniste i karabin maszynowy. Stajesz się wtedy nie do pokonania!

Maciek


Wymienione wyżej programy zostały wydane przez L.K.AVALON na licencji ZEPPELIN GAMES.

RUCU

Gra logiczna. Na planszy rozmieszczone są w kwadratach różnorodne elementy. Gracz manewruje nimi przy pomocy joysticka w ten sposób, żeby jednakowe elementy znalazły się w oddzielnych kwadratach. Gra składa się z kilku poziomów, zróżnicowanych pod względem stopnia trudności. Dobra zabawa dla fanów kostki Rubika i podobnych łamigłówek.

CONSTELLATION

    Gra ekonomiczna. Gracy wciela się w rolę studenta Międzygalaktycznej Wyższej Szkoły Handlowej, który ma przed sobą końcowy egzamin. Aby go zdać, musi dokonać szeregu transakcji z kosmicznymi partnerami. Spróbuj szczęścia - może odkryjesz w sobie przyszłego menedżera...

MAJOR BRONX

    Gra zręcznościowo-logiczna. Tajny agent przedostaje się do gigantycznej bazy Nieprzyjaciela. Gdzieś w labiryncie korytarzy zostały ukryte strategiczne plany. Rozkaz brzmi "odnaleźć je lub zginać". Wyzwanie dla cierpliwych i wytrwałych.

UPIÓR

    Gra komnatowa. Jej akcja rozgrywa się w twierdzy opanowanej przez złe moce. Zadaniem gracza jest walka z potworami krążącymi po korytarzach mrocznego zamczyska. Na wyróżnienie zasługuje ładna grafika. Gra dla miłośników wędrówek i pojedynków.

235U

    Gra zręcznościowa logiczna, przeznaczona dla miłośników "rozkoszy łamania głowy". Zadanie polega tu na przesuwaniu i łączeniu przedstawionych na planszach elementów. Doskonały trening cierpliwości i logicznego myślenia.

LORIEN'S TOMB

    Gra logiczna. Zgromadzone w grobowcu Faraona tajemnicze przedmioty uniemożliwiają archeologom przejście do kolejnych komór. Zadaniem gracza jest takie manewrowanie owymi przedmiotami, by dzięki odpowiedniemu ustawieniu doprowadzić do ich zniknięcia.

PIEKIEŁKO

Gra zręcznościowa. Iście szatański pomysł, jakiego jeszcze nie było. Zadanie gracza polega na przejściu kilku prawdziwie piekielnych komnat. Jeżeli kogoś zaskoczy ogromna liczba "żyć", oferowana na początku gry, to bardzo szybko przekona się, że nie był to błąd ze strony autora. UWAGA! Tę grę naprawdę można ukończyć.

DIGI DUCK

    Gra zręcznościowo-logiczna. Na wyróżnienie zasługuje pomysł, wykonanie i ładna muzyczka. Tym razem gracz wciela się w... telewizor. Dużo chodzenia po labiryncie, walki z mieszkającymi w nim potworkami, a w celu dostarczenia graczowi dostatecznej porcji rozrywki - rozwiązywanie zadań. Dużo dobrej (i mądrej) zabawy dla wszystkich.

Basia


UCZEŃ CZARNOKSIĘŻNIKA

    "Uczeń Czarnoksiężnika" to gra komnatowa. Grafika nie jest tu szczególnie wyszukana, jednak zarówno postać tytułowego ucznia, jak i wystrój wnętrza zamku prezentują się zupełnie nieźle. Jedyne, co wywiera trochę niekorzystnie wrażenie, to sposób animacji bohatera. Porusza się on po zamku z zawrotna prędkością. Być może autor chciał w ten sposób podkreślić, że Winek bardzo pragnie zostać czarnoksiężnikiem i to w jak najkrótszym czasie. Nie jest to jednak dużym utrudnieniem i gracz łatwo przyzwyczaja się do faku, że steruje trochę nerwowym osobnikiem. Sam ludzik jest interesująco narysowany i budzi sympatię, zwłaszcza zabawny jest gest zdejmowania czapeczki w momentach schylania się i przykucania. Unoszące się w korytarzach straszydła są trochę mało straszne, jednak bezpośredni kontakt z nimi kończy się dla Winka dość przykro, dlatego nie należy starać się z nimi zaprzyjaźnić, ani próbować oswajać.

    Gra nie należy do szczególnie skomplikowanych, jednak może się spodobać i dostarczyć dobrej zabawy, zwłaszcza miłośnikom wędrówek i tajemniczych zamków.

Basia




Powrót na start | Powrót do spisu treści | Powrót na stronę główną

Pixel 2002