Tajemnice ATARI

P U Z Z L E


    W gronie rzeszowskich programistów oprócz programów długich i skomplikowanych powstają również krótkie i rozrywkowe. Przedstawiona gra "Puzzle" jest ich przykładem.

   Jest to typowa układanka napisana w kilka godzin z myślą o tym, by bawić się nią w przerwach pisania poważnych programów i jednocześnie poćwiczyć trochę logikę.

   Zasady gry są bardzo proste, Należy wygenerowane w okienku Puzzla cyfry i litery ułożyć w kolejności od 1 (lewy górny róg) do F (prawy dolny). Przesuwania elementów dokonuje się klawiszami - = + *. Położenie całej układanki można zmieniać za pomocą jednoczesnego naciśnięcia klawisza CONTROL i jednego z klawiszy - = + *.

   Po każdorazowym uruchomieniu programu układanka jest losowo mieszana (1000 razy), zgodnie z regułami późniejszego układania elementów, dzięki czemu mamy pewność, że każdą stworzoną kombinację można ułożyć wykonując maksimum 1000 posunięć.

   Naciśnięcie klawisza ESC powoduje powrót do systemu operacyjnego (DOS lub COS). Ponowne mieszanie układanki następuje po naciśnięciu klawisza S.

   Puzzle zapisuje się na kasecie lub dyskietce przy pomocy opisanego wcześniej programu ZGRYWUS.

Chaos


1 REM -------------------------------
2 REM :            Puzzle           :
3 REM :     autor: Maciej Miasik    :
4 REM -------------------------------
1000 REM ---       Puzzle         ---
1010 DATA ffffe002e102008000808a82a2
1020 DATA 29bd618209809d8b82ca10f5a5
1030 DATA 5885cba55985ccae6082f00e18
1040 DATA a5cb692885cb9002e6cccad0f2
1050 DATA 18a5cb6d5f8285cb9002e6cca2
1060 DATA 0f86ce8a9d4e82cad0f98e5e82
1070 DATA 20218220d581a90085cfa91085
1080 DATA d0a90185d1ad0ad22903186905
1090 DATA aa208f80a5cf05d0d0eea90085
1100 DATA d1a2ffecfc02f0fbacfc028efc
1110 DATA 02b951fb2083f9a20addb780f0
1120 DATA 05ca10f830e1208f804c6a808a
1130 DATA 0aaabda1808d9f80bda2808da0
1140 DATA 804c9e80c780cd80e680ff801b
1150 DATA 814781398164815581C280C280
1160 DATA 1b1e1f1c1d2b2a2d3d73536868
1170 DATA 4c488068684c218260ad5f82f0
1180 DATA face5f82204882202182a5cbd0
1190 DATA 02c6ccc6cb4c2182ad5f82c922
1200 DATA f0dfee5f82204882202182e6cb
1210 DATA d002e6cc4c2182ad6082f0c8ce
1220 DATA 608220488220218238a5cbe928
1230 DATA 85cbb002c6cc4c2182ad6082c9
1240 DATA 11f0aaee608220488220218218
1250 DATA a5cb692885cb9002e6cc4c2182
1260 DATA a90220b181b023a6ceca8a4c6f
1270 DATA 81a90320b181b015a6cee88a4c
1280 DATA 6f81a90020b181b007a5cee903
1290 DATA 4c6f8160a90120b181b0f8a5ce
1300 DATA 690485cdaabd4f82a6ce9d4f82
1310 DATA a6cd86cea9009d4f82a5d1f003
1320 DATA 4c8d814c9f81f838a5cfe90185
1330 DATA cfa5d0e90085d0d84cd581f818
1340 DATA a5cf690185cfa5d0690085d0d8
1350 DATA 4cd5810a0aaaa000a5ceddc581
1360 DATA f007e8c8c004d0f51860000102
1370 DATA 030c0d0e0f0004080c03070b0f
1380 DATA a0f4a5cf200882a5d0200882a2
1390 DATA 0fa0a4a90385cdbd4f82d008a9
1400 DATA 8091cb884cf981201182cac6cd
1410 DATA 10eb9838e924a8c904d0de6048
1420 DATA 201182684a4a4a4a290f0910c9
1430 DATA 1a90026906098091cb8860a229
1440 DATA a0f5a90585cdb1cb48bd8b8291
1450 DATA cb689d8b82ca88c6cd10ee98c9
1460 DATA fff00738e922a84c258260a514
1470 DATA c514f0fc600102030405060708
1480 DATA 090a0b0c0d0e0f000505515252
1490 DATA 5252457c000000007c7c000000
1500 DATA 007c7c000000007c7c00000000
1510 DATA 7c5a5252525243000000000000

Powrót na start | Powrót do spisu treści | Powrót na stronę główną

Pixel 2001