Tajemnice ATARI

Nowości AVALONu


   

Android

   W rozległych korytarzach kosmicznej bazy krąży samotny astronauta - android. Jego celem jest odnalezienie czterech przedmiotów, ukrytych w niewiadomym miejscu. Poszukiwania utrudniają mu znajdujące się w bazie roboty: jedne są samobieżnymi pojazdami gąsienicowymi, inne przypominają zcyborgizowane helikoptery. To groźni wrogowie androida, w kontakcie z nimi traci on niezbędną do życia energię. Na szczęście broń, w jaką jest wyposażony pozwala mu niszczyć niebezpieczne urządzenia i kontynuować trudną misję.

   Gra "Android" to ładnie narysowana "komnatówka", gdzie zadanie gracza polega głównie na zręcznym unikaniu pożerających energię stworów lub na likwidowaniu ich celnymi strzałami z miotacza. Scenariusz nie należy tu do szczególnie mocnych stron, jednak w grach tego typu sedno zabawy nie spoczywa w przemyślnym scenariuszu (choć zdarzają się chlubne wyjątki!). Mocną stroną "Androida" jest grafika - kosmiczną bazę przedstawiono dość sugestywnie, nieźle wyglądają również krążące po jej korytarzach latające i pełzające roboty. Jest to gra mocno "zrobotyzowana", trzeba jednak przyznać, że tej konwencji autor grafiki trzyma się z żelazną konsekwencją. Pochwalić także należy animację postaci: astronauta - android porusza się płynnie i bardzo naturalnie, ładnie animowane są również wszystkie inne ruchome elementy występujące na poszczególnych poziomach.

   Warto także wspomnieć, że nie jest to gra łatwa: utrudniających życie stworów jest bardzo wiele i trudno uniknąć kontaktu z nimi. Podejrzewam, że wielu osobom decydującym się na zakup "Androida" przez kilka pierwszych godzin gry często przyjdzie oglądać znienawidzony napis "Game Over". Na szczęście jednak jest to gra na tyle ciekawa i wciągająca, że powinna dostarczyć wiele dobrej zabawy, nawet tym, którzy początkowo będą mieli trudności z jej ukończeniem.

Imagine

To interesująca gra łącząca elementy "komnatówki" i gry przygodowo - tekstowej. Poruszamy się po tajemniczym, zaklętym zamczysku sterując postacią siwobrodego czarodzieja. Dzięki magicznej różdżce może on rzucać zaklęcia, bardzo przydatne w walce z zamieszkującymi zamek jadowitymi nietoperzami i innymi niezbyt przyjaznymi stworzeniami. W dole ekranu mamy przegląd czarodziejskich akcesoriów oraz czarów, jakie możemy stosować. Zamek ma wiele pogmatwanych korytarzy, olbrzymich komnat i mrocznych zakamarków, w których mogą kryć się niezbadane, przerażające siły ciemności. Cóż jednak złego może przydarzyć się uzbrojonemu w różdżkę czarodziejowi! Warto przekonać się o tym samemu.

   "Imagine" powinna spodobać się tym spośród graczy, którzy darzyli sympatią "Miecze Valdgira". Oczywiście całe podobieństwo sprowadza się tu głównie do scenerii - mrocznego, pełnego czarów zamczyska. Nieco lepiej dopracowana jest strona graficzna, autorzy - słowacka grupa "Funny Computer & Raster Software" - zadbali o umieszczenie na planszach możliwie wielu elementów, co sprawia, że gra nie jest nużąca, a przede wszystkim gracz nie odnosi irytującego wrażenia, że stale krąży w tym samym miejscu. Dosyć trudne jest sterowanie postacią, jednak bardziej wprawny gracz nie powinien mieć większych kłopotów, zaś mniej wprawni po kilku próbach też dadzą sobie radę. Gra zapewnia dobrą zabawę dla wszystkich miłośników czarów i magicznych zagadek.

Microx

Jest to gra zręcznościowo - edukacyjna przeznaczona nie tylko dla miłośników nauk ścisłych. Zadanie gracza polega na budowaniu cząsteczek różnych związków chemicznych. Nie będę ukrywać - wymagana jest tu pewna wiedza, z tego też powodu "Microxa" nie polecałabym zagorzałym zwolennikom komputerowej strzelaniny uczęszczającym do młodszych klas szkoły podstawowej. Pole do popisu mają tu gracze bardziej dojrzali i wybredni, którzy w komputerze widzą coś więcej, niż narzędzie do wyładowywania negatywnych emocji. "Microx" z pewnością dostarczy im wiele doskonałej zabawy, a przy okazji może też czegoś nauczy...

   Na zakończenie gorąca prośba do wszystkich graczy: nie piszcie do "Avalonu" listów typu - "kupiłem Waszą grę i nie umiem jej przejść. Napiszcie, co mam robić", albo - "Wasza gra musi zawierać jakiś błąd, bo nie mogę znaleźć sposobu przejścia do następnego poziomu". Nie mamy czasu odpowiadać na takie listy. Jesteśmy bardzo zapracowani, przygotowując dla Was nowe gry, staramy się, by były coraz ciekawsze i na coraz wyższym poziomie. Każda gra przed wydaniem przechodzi szczegółowe testy, dostajecie do rąk programy sprawne, wolne od błędów. Naturalnie, może się zdarzyć uszkodzenie nośnika, wówczas należy nam to zgłosić celem dokonania wymiany. Jeśli jednak gra się wczytuje, to wypełnienie zadania należy tylko do gracza. W przypadku gier trudniejszych zamieszczamy opisy i mapy w "Tajemnicach Atari".

   Druga prośba dotyczy zamówień - przysyłajcie je na kartkach pocztowych, pamiętajcie o czytelnie napisanym (najlepiej drukowanymi literami) adresie zwrotnym oraz o podaniu nośnika, na jakim mają być nagrane programy. Pełny adres zawiera imię, nazwisko, ulicę, numer kodu i miasto. Nie zapominajcie o tym, jeżeli chcecie, aby Wasze zamówienia były szybko realizowane.

Basia

Powrót na start | Powrót do spisu treści | Powrót na stronę główną

Pixel 2001