Tajemnice ATARI

Poprawki do gier


    Aby uzyskać nieśmiertelność w danej grze spędzamy często dużo czasu na przeszukiwaniu pliku w celu odnalezienia odpowiedniej sekwencji bajtów. Gdy korzystamy z monitora pamięci bez możliwości wyszukiwania ciągu znaków, to po pewnym czasie ilość przesuwających się po ekranie znaków powoduje zmęczenie oczu. Jeśli korzystamy z programu, który może odnajdywać i zamieniać określone bajty na inne, to praca nasza ogranicza się do wpisania szukanej sekwencji rozkazów i podania zamiennych wartości. Wydawać by się mogło, że pracy jest niewiele, jednak po przemyśleniu tej sprawy dochodzimy do wniosku że mogłoby być jej jeszcze mniej. Wystarczy napisać program, który sam będzie zamieniał odpowiednie bajty, a nasza rola ograniczy się do wymiany nośnika. Gdy sięgniemy pamięcią do poprzednich numerów TA, to okaże się, że taki program już istnieje. Nazywa się on "Patcher" i po dostarczeniu mu odpowiedniej Ilości danych w akceptowanej przez niego formie, będzie sam poprawiał gry. Powstaje pytanie: skąd wziąć te odpowiednie dane. Odpowiedź jest prosta: z Tajemnic ATARI, gdyż tam będą zamieszczane poprawki do gier w formie zjadliwej dla "Patchera". Dzisiaj garść poprawek do popularnych gier, które spowodują, że ukończenie tych ostatnich przestanie być dla niektórych rzeczą niemożliwą. Przygotowanych jest sporo następnych i będą one w miarę możliwości drukowane w kolejnych numerach Tajemnic ATARI. Poprawki te dotyczą niestety stosunkowo krótkich gier, ponieważ Patcher został napisany w BASIC-u i pozostawia niewiele miejsca na bufor dla plików. W zależności od systemu od około 25 do maksymalnie 32 K. W następnym numerze postaram się opowiedzieć trochę o tworzeniu nieśmiertelności w grach oraz opiszę narzędzia, którymi można się posługiwać podczas poprawiania programów.

Diamonds

   Tę oraz wszystkie inne poprawki do gier, które drukujemy w tym numerze TA należy wprowadzić przy pomocy programu Patcher tak, jak to zostało opisane w artykule na stronie 6 (Pixel: czyli powyżej).
1000 REM Poprawka do DIAMONDS
1010 DATA 1704,206,234
1020 DATA 1705,5,234
1030 DATA 1706,6,234
1040 DATA 2906,206,234
1050 DATA 2907,5,234
1060 DATA 2908,6,234

Caverns of Mars


1000 REM Poprawka do CAVERNS OF MARS
1010 DATA 4165,206,234
1020 DATA 4166,172,234
1030 DATA 4167,26,234

Tapper


1000 REM Poprawka do TAPPER-a
1010 DATA 1281,214,234
1020 DATA 1282,28,234

Pie-Man


1000 REM Poprawka do PIE-MAN
1010 DATA 4700,198,234
1020 DATA 4701,128,234

Pinhead


1000 REM Poprawka do PINHEAD-a
1010 DATA 2502,198,234
1020 DATA 2503,178,234

Marek Pasek

Powrót na start | Powrót do spisu treści | Powrót na stronę główną

Pixel 2001