5 Linii1. Mini-Max (minimum programu - maximum możliwości), tak nazwał swój program Janusz Korozak z Bielska-Białej. Program ten poszerza edytor ekranowy Atari o kilka nowych funkcji. Oto one:
Opis programu:1 FOR A=30976 TO 31028:READ S:POKE A,S :NEXT A:FOR A=0 TO 166:POKE 31029+A,PE EK(64541+A):NEXT A:POKE 31179,133:L=25 2 POKE 31180,121:POKE 520,0:POKE 521,1 21:POKE 31049,87:POKE 31145,157:POKE 3 1149,155:FOR A=31197 TO 31196+L:READ S 3 POKE A,S:NEXT A:POKE 619,204:DATA 13 8,72,152,72,169,20,141,217,2,169,2,141 ,218,2,173,9,210,201,86,208,8,173,219 4 DATA 2,73,1,141,219,2,173,9,210,201, 124,208,17,162,0,189,221,121,134,209,3 2,176,242,166,209,232,224,25,208,241 5 DATA 63,32,80,69,69,75,40,53,54,48,4 1,43,50,53,54,42,80,69,69,75,40,53,54, 49,41 2. Easy come... , autorstwa Waldemara Chlebika z Legnicy, to program ułatwiający życie posiadaczom magnetofonów. Przedstawiony program powoduje ignorowanie przez komputer niektórych rodzajów błędów transmisji danych z magnetofonów do pamięci komputera (nr błędów 140, 142, 143). Program przepisuje z ROM-u procedurę obsługi przerwania odczytu z szyny szeregowej (ISRODN), następnie modyfikując ją tak, by nie sygnalizowała błędów. Teraz nie zostaje już nic innego jak tylko zmienić wektory VSERIN po to, aby komputer używał do odczytu naszej procedury i wywołać odczyt wstępny (BOOT) z magnetofonu. Po bezbłędnym przepisaniu programu należy go uruchomić go komendą RUN. Komputer nagra na kasetę program w formie BOOT-u. Najlepiej program ten nagrać bezpośrednio przed kopierem, który chcemy uodpornić na błędy, lub bezpośrednio przed programem, który nie chce się wgrać. Aby uruchomić program z poprzedzającym go Easy come... wystarczy włączyć komputer z wciśniętymi klawiszami OPTION i START. 10 POKE 559,0:OPEN #1,8,128,"C:":FOR A =1 TO 60:READ B:PUT #1,B:NEXT A:CLOSE #1:POKE 559,34:END 30 DATA 0,1,0,6,6,6,173,10,2,133,29,17 3,11,2,133,30,160,90,162,91,177,29,157 ,58,6,136,202,208,247,189,59,6 40 DATA 201,132,208,5,169,160,157,59,6 ,232,224,37,208,239,169,59,141,10,2,16 9,6,141,11,2,76,128,198,0 opt *10101 vserin equ $020a bootc equ $c680 bufor equ $1d org $0600 loadad dta b(0),b(1) dta a(loadad) dta a(startad) startad lda vserin sta bufor lda vserin+1 sta bufor+1 ldy #$5a ldx #$5b tu1 lda (bufor),y sta adr1-1,x dey dex bne tu1 tu2 lda adr1,x cmp #$84 bne tu3 lda #$a0 sta adr1,x tu3 inx cpx #$25 bne tu2 lda 3. Ostatni (na dziś) pięciolinijkowiec napisał Pan Bartek Molenda z Barczewa. Jest to prosta gra zręcznościowa przeznaczona dla jednego gracza. Steruje się za pomocą joystick'a podłączonego do portu pierwszego. Zadanie polega na przejściu na drugi koniec planszy, unikając zderzenia z ramką (płotem pod napięciem), swoim śladem (wzruszonym grząskim gruntem) i pojawiającymi się kropkami (minami). Opis działania programu:
1 GRAPHICS 7:POKE 752,1:COLOR 1:PLOT 1 00,10:DRAWTO 10,10:DRAWTO 10,60:DRAWTO 100,60:DRAWTO 100,20:X=11:Y=59 2 S=STICK(0):X=X-(S=11)+(S=7):Y=Y+(S=1 3)-(S=14):IF S<>15 THEN LOCATE X,Y,C:O N C>0 GOTO 5 3 COLOR 2:PLOT X,Y:FOR I=1 TO 3:A=INT( RND(0)*88)+13:B=INT(RND(0)*48)+13:COLO R 1:PLOT A,B:NEXT I 4 ON X<100 GOTO 2:? "HAPPY END !!!":PO KE 710,0:FOR I=1 TO 255 STEP 0.2:POKE 709,I:NEXT I:GRAPHICS 0:END 5 ? "BUCH !!!":FOR I=1 TO 255:POKE 710 ,I:SOUND 0,I,8,15:NEXT I:GRAPHICS 0:EN DAutorzy wydrukowanych pięciolinijkowców otrzymują honorarium w wysokości 100 tys. zł. |