Złam joystick!
Artefakt Przodków
Ziemska wyprawa badawcza natknęła się w głębi systemu Syriusza
na kolonię potężnej cywilizacji. Okazało się, że Obcy nie przejawiają
przyjaznych zamiarów. Statki Imperium Ziemi zostały zaatakowane
i zniszczone, a Obcy ruszyli w kierunku Układu Słonecznego. Ich plany były łatwe do odgadnięcia - zamierzali zniszczyć ludzkość.
Pułkownik Max Graham, najlepszy
spośród agentów Imperatora otrzymał
misję, od której zależy przetrwanie ludzkiej rasy. Musi on odnaleźć kosmoloty bojowe ukryte w dokach starej
księżycowej bazy. Stanowią one szczytowe osiągnięcie techniki wojennej.
Umieszczono je na Księżycu w czasach największej świetności cywilizacji, a po wielu latach pokoju i dobrobytu zapomniano o nich. Teraz,
w obliczu zbliżającej się zagłady,
pułkownik Graham dostał zadanie
odnaleźć przynajmniej jeden. Jest
to ostatnia szansa Imperium na zwycięskie zakończenie wojny z Obcymi.
"Artefakt Przodków" - to gra komnatowa, wyróżniająca się ładną animacją postaci i bardzo urozmaiconą grafiką. Okraszają ładna muzyczka, którą niestety mogą się cieszyć jedynie
posiadacze Atari z pamięcią powyżej
64kB. Gra jest opakowana w kartonowe pudełko, wewnątrz którego,
oprócz nośnika (dysku lub kasety)
znajduje się instrukcja obsługi programu, krótkie opowiadanie wprowadzające w akcję gry, komiks oraz wydrukowana na kartoniku karta kodowa (zabezpieczenie przed piractwem!).
Grę wydała firma ASF s.c.
(na podstawie instrukcji do gry)
Darkness Hour
Przez wiele lat rządziłeś swym królestwem. Twoi poddani byli zadowoleni ze swego łaskawego i sprawiedliwego władcy. Bezpieczeństwa kraju
strzegł oddział mężnych wojowników, którzy choć nieliczni, słynęli z męstwa. Wróg nie zbliżał się więc do
Twych granic, a cała kraina kwitła
i rosła w potęgę. Znalazł się jednak
zawistny człowiek, który wkradł się
podstępnie w Twoje łaski, a kiedy
obdarzyłeś go największymi zaszczytami, wykorzystał swe wpływy by uknuć spisek i zdradziecko pozbawić Cię tronu. Udało Ci się ocalić życie,
zostałeś jednak wygnańecm i musiałeś się ukrywać przed sługusami
zdrajcy. Najbardziej bolesne dla Ciebie, było przejście na jego stronę niegdyś wiernych Ci rycerzy. Nie znałeś
jednak strasznej prawdy. Dopiero
spotkana w głębi lasu wiedźma ukazała Ci w kryształowym zwierciadle
rzeczywisty przebieg wydarzeń. Twój
wróg był mistrzem czarnej magii (o
czym wcześniej nie wiedziałeś) i nie
mogąc przekupić ani też zastraszyć
dzielnych wojowników, zaklął ich
dusze w motyle. Musisz odnaleźć je
i zebrać razem, wtedy zły czar pryśnie, a Ty będziesz miał szansę odzyskać tron. Nie jest to łatwe, odkąd
rządy sprawuje podstępny mag,
w całej dotychczas spokojnej krainie
rozpanoszyły się najrozmaitsze potwory i straszydła. Przed Tobą wiele
pojedynków; czy zdołasz wyjść
z nich zwycięsko? Pamiętaj także
o tym, że motyle widoczne są tylko
nocą, o mrocznej godzinie. Weź więc
miecz w dłoń i ruszaj na poszukiwanie zaklętych motyli. Siły Dobra są
po Twojej stronie!
Basia
|