Tajemnice ATARI

Złam joystick!

Artefakt Przodków

    Ziemska wyprawa badawcza natknęła się w głębi systemu Syriusza na kolonię potężnej cywilizacji. Okazało się, że Obcy nie przejawiają przyjaznych zamiarów. Statki Imperium Ziemi zostały zaatakowane i zniszczone, a Obcy ruszyli w kierunku Układu Słonecznego. Ich plany były łatwe do odgadnięcia - zamierzali zniszczyć ludzkość.

   Pułkownik Max Graham, najlepszy spośród agentów Imperatora otrzymał misję, od której zależy przetrwanie ludzkiej rasy. Musi on odnaleźć kosmoloty bojowe ukryte w dokach starej księżycowej bazy. Stanowią one szczytowe osiągnięcie techniki wojennej. Umieszczono je na Księżycu w czasach największej świetności cywilizacji, a po wielu latach pokoju i dobrobytu zapomniano o nich. Teraz, w obliczu zbliżającej się zagłady, pułkownik Graham dostał zadanie odnaleźć przynajmniej jeden. Jest to ostatnia szansa Imperium na zwycięskie zakończenie wojny z Obcymi.

   "Artefakt Przodków" - to gra komnatowa, wyróżniająca się ładną animacją postaci i bardzo urozmaiconą grafiką. Okraszają ładna muzyczka, którą niestety mogą się cieszyć jedynie posiadacze Atari z pamięcią powyżej 64kB. Gra jest opakowana w kartonowe pudełko, wewnątrz którego, oprócz nośnika (dysku lub kasety) znajduje się instrukcja obsługi programu, krótkie opowiadanie wprowadzające w akcję gry, komiks oraz wydrukowana na kartoniku karta kodowa (zabezpieczenie przed piractwem!). Grę wydała firma ASF s.c.

(na podstawie instrukcji do gry)

Darkness Hour

   Przez wiele lat rządziłeś swym królestwem. Twoi poddani byli zadowoleni ze swego łaskawego i sprawiedliwego władcy. Bezpieczeństwa kraju strzegł oddział mężnych wojowników, którzy choć nieliczni, słynęli z męstwa. Wróg nie zbliżał się więc do Twych granic, a cała kraina kwitła i rosła w potęgę. Znalazł się jednak zawistny człowiek, który wkradł się podstępnie w Twoje łaski, a kiedy obdarzyłeś go największymi zaszczytami, wykorzystał swe wpływy by uknuć spisek i zdradziecko pozbawić Cię tronu. Udało Ci się ocalić życie, zostałeś jednak wygnańecm i musiałeś się ukrywać przed sługusami zdrajcy. Najbardziej bolesne dla Ciebie, było przejście na jego stronę niegdyś wiernych Ci rycerzy. Nie znałeś jednak strasznej prawdy. Dopiero spotkana w głębi lasu wiedźma ukazała Ci w kryształowym zwierciadle rzeczywisty przebieg wydarzeń. Twój wróg był mistrzem czarnej magii (o czym wcześniej nie wiedziałeś) i nie mogąc przekupić ani też zastraszyć dzielnych wojowników, zaklął ich dusze w motyle. Musisz odnaleźć je i zebrać razem, wtedy zły czar pryśnie, a Ty będziesz miał szansę odzyskać tron. Nie jest to łatwe, odkąd rządy sprawuje podstępny mag, w całej dotychczas spokojnej krainie rozpanoszyły się najrozmaitsze potwory i straszydła. Przed Tobą wiele pojedynków; czy zdołasz wyjść z nich zwycięsko? Pamiętaj także o tym, że motyle widoczne są tylko nocą, o mrocznej godzinie. Weź więc miecz w dłoń i ruszaj na poszukiwanie zaklętych motyli. Siły Dobra są po Twojej stronie!

Basia

Powrót na start | Powrót do spisu treści | Powrót na stronę główną

Pixel 2001