5 LiniiPM - Efekt1 POKE 106,PEEK(106)-4:GRAPHICS 0:PMB= PEEK(106):FOR I=PMB*256+384 TO PMB*256 +1024:POKE I,170:NEXT I 2 POKE 54279,PMB 3 POKE 623,1+16:POKE 53277,3:POKE 5325 6,3:POKE 53257,3:POKE 53258,3:POKE 532 59,3:POKE 53248,112:POKE 53260,255 4 POKE 53249,48:POKE 53250,80:POKE 532 51,144:POKE 53255,176:POKE 53254,184:P OKE 53253,192:POKE 53252,200 5 POKE 559,46:POKE 704,8:POKE 706,6:PO KE 707,10:POKE 705,4:POKE 711,12:POKE 710,0:POKE 709,15Interesujący sposób wykorzystania grafiki P/M pokazuje program Pawła Kalinowskiego z Pułtuska. Równie ciekawy, a może nawet ciekawszy efekt można uzyskać, wpisując w wierszu 2 liczbę 224 lub 204 zamiast PMB. Kobra1 GRAPHICS 5:COLOR 2:PLOT 0,0:DRAWTO 7 9,0:DRAWTO 79,39:DRAWTO 0,39:DRAWTO 0, 0:COLOR 1:X=39:Y=20:DX=1:? "KOBRA "; 2 X=X+DX:Y=Y+DY:P=P+1:LOCATE X,Y,S:IF S>0 THEN ? CHR$(253);" ";P;" Pkt":FOR S=1 TO 900:NEXT S:RUN 3 PLOT X,Y:S=STICK(0):V=0:H=(S=7)-(S=1 1):IF NOT H THEN V=(S=13)-(S=14):IF V THEN DY=V:DX=0:GOTO 2 4 ON H=0 GOTO 2:DX=H:DY=0:GOTO 2Jerzy Kasenberg z Wrocławia. Motyw jakby znajomy. Tym razem wyścig z samym sobą: jak długo może się rozrastać wąż, by nie nadepnąć sobie na ogon lub nie wyrżnąć łbem w ścianę klatki? Print 81 DIM A$(20):G=8:L=40:P=2:A$="TAJEMNIC E ATARI":H=80:X=10:Y=10:GOSUB 2:END 2 U=H/40:D=U-INT(U):Z=PEEK(756):GRAPHI CS G:W=PEEK(88)+256*PEEK(89)+L/8+Y*40 3 FOR G=1 TO LEN(A$):E=ASC(A$(G)):IF E >96 THEN T=E:GOTO 4 4 Q=ASC(A$(G)):T=(Q+(Q-64))/2:FOR S=Z* 256+T*8 TO Z*256+T*8+7:FOR K=1 TO P 5 POKE W,PEEK(S):W=W+H:NEXT K:NEXT S:W =W-(H*8+1)*P+2*P:NEXT G:RETURN Kolejne rozwiązanie zagadnienia wyświetlania tekstu w trybie graficznym nr 8. Budowa programu Wojciecha Litkiewicza z Gdyni umożliwia zmianę uzyskiwanych efektów w szerokim zakresie poprzez dobór parametrów np. G, L, P, H. P-Lot1 GRAPHICS 0:POSITION 0,0:? "PUNKTY:"; P:X=38:Y=INT(RND(0)*20)+1:S=0:C=10:V=2 2:POKE 710,0:POKE 752,1 2 X=X-1:POSITION X,Y:? "... ":POSITION C,V:? " ":V=V-S:POSITION C,V:? "$(":I F V=Y AND C>=X AND C<=X+2 THEN P=P+1:G OTO 1 3 IF X=0 OR V=1 THEN P=P-1:GOTO 1 4 IF S=0 THEN S=STRIG(0)=0 5 GOTO 2 Dziś, w czasach (oby jak najdłuższego) pokoju jedynym sposobem postrzelania do nieprzyjaciół staje się komputer. W programiku Macieja Zwolińsklego z Wrocławia wcielasz się w asa obrony przeciwlotniczej. Nie pozwól im przelecieć! |