Powrót do książek
SPIS TREŚCI
PRZEDMOWA
WPROWADZENIE
1. URUCHOMIENIE INTERPRETERA
2. ZAPIS PROGRAMU W PAMIĘCI
2.1. Tokeny Atari Basic
2.2. Proces tokenizacji
2.2.1. Usuwanie wiersza
2.2.2. Kontrola składni
2.2.3. Wykonanie instrukcji
3. OBSŁUGA BŁĘDÓW
4. INSTRUKCJA PRZYPISANIA
5. PROCEDURY OPERATORÓW I FUNKCJI
5.1. Operatory arytmetyczne
5.1.1. Dodawanie
5.1.2. Odejmowanie
5.1.3. Mnożenie
5.1.4. Dzielenie
5.1.5. Potęgowanie
5.2. Funkcje
5.2.1. Funkcja ABS
5.2.2. Funkcja RND
5.2.3. Funkcja INT
5.2.4. Funkcja SQR
5.2.5. Funkcja EXP
5.2.6. Funkcja LOG i CLOG
5.2.7. Funkcja SIN
5.2.8. Funkcja COS
5.2.9. FUNKCJA ATN
5.2.10. Funkcja CHR$
5.2.11. Funkcja STR$
5.2.12. Funkcja USR
5.2.13. Funkcja LEN
5.2.14. Funkcja FRE
5.2.15. Funkcja PEEK
5.2.16. Funkcja ADR
5.2.17. Funkcja ASC
5.2.18. Funkcja VAL
5.2.19. Funkcje manipulatorów
5.3. Inne operatory
5.3.1. Operatory relacji i logiczne
5.3.2. Operatory przypisania
5.3.3. Operatory nawiasów
6. PROCEDURY WYKONAWCZE INSTRUKCJI
6.1. Instrukcje kontroli programu
6.1.1. Instrukcja NEW
6.1.2. Instrukcja BYE
6.1.3. Instrukcja DOS
6.1.4. Instrukcja END
6.1.5. Instrukcja STOP
6.1.6. Instrukcja CONT
6.1.7. Instrukcje CLR i RUN
6.2. Instrukcje pomocnicze
6.2.1. Instrukcje REM i DATA
6.2.2. Instrukcje DEG i RAD
6.2.3. Instrukcja RESTORE
6.2.4. Instrukcja DIM
6.2.5. Instrukcja POKE
6.3. Instrukcje strukturalne
6.3.1. Instrukcja POP
6.3.2. Instrukcja TRAP
6.3.3. Instrukcje GOTO i GOSUB
6.3.4. Instrukcja RETURN
6.3.5. Instrukcja FOR
6.3.6. Instrukcja NEXT
6.3.7. Instrukcja IF
6.3.8. Instrukcja ON
6.4. Obsługa komunikacji
6.5. Instrukcje dźwiękowe i graficzne
6.5.1. Instrukcja SOUND
6.5.2. Instrukcja SETCOLOR
6.5.3. Instrukcja COLOR
6.5.4. Instrukcja POSITION
6.5.5. Instrukcja PLOT
6.5.6. Instrukcja DRAWTO
6.5.7. Instrukcja GRAPHICS
6.6. Instrukcje wejścia/wyjścia
6.6.1. Instrukcja CLOSE
6.6.2. Instrukcje XIO i OPEN
6.6.3. Instrukcja STATUS
6.6.4. Instrukcja PUT
6.6.5. Instrukcje GET i LOCATE
6.6.6. Instrukcja PRINT
6.6.7. Instrukcja LPRINT
6.6.8. Instrukcja POINT
6.6.9. Instrukcja NONE
6.6.10. Instrukcje INPUT i READ
6.6.11. Instrukcje SAVE i CSAVE
6.6.12. Instrukcje LOAD i CLOAD
6.6.13. Instrukcja ENTER
6.6.14. Instrukcja LIST
DODATKI
A. Adresy procedur Basica i OS
B. Rejestry Basica i OS w pamięci RAM
C. Zmienne systemowe
D. Słownik terminów informatycznych
E. Tabela przeliczeń DEC-BIN-HEX
F. Tabela różnic asemblerów
G. Bibliografia
Zientara Wojciech: Mapa pamięci Atari XL/XE. Procedury interpretera Basica, SOETO, Warszawa, 1988.
Tekst dostarczył: Mariusz Bielak, możliwości HTML zaimplementował : Pixel, 2002